18 februari 2009

Dagens recept.



Amarula likör är mums......nästan som godis

Här kommer ett recept på god glass


Amarulaglass

För 16 personer.


Ingredienser
5 äggulor
1 dl florsocker
1 dl Amarula Cream
2 tsk vaniljsocker
2 äggvitor
2 dl matyoghurt

Gör så här
Vispa äggulor, florsocker, likör och vaniljsocker över varmt vattenbad tills det börjar tjockna. Ta bort skålen från värmen och ställ i kallt vattenbad. Vispa massan tills den känns helt kall.

Vispa grädden och sedan äggvitorna i separata skålar. Vänd ner grädde och matyoghurt i äggulemassan och sedan äggvitan. Häll smeten i en skål och ställ in i frysen minst 6 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad då Du skriver en liten kommentar.

Ställer Du en fråga, så svara jag här, så glöm inte kika in igen då.

Jag tycker det är skoj att se vem Du är så jag kan komma på besök i Din blogg, men givetvis är anonyma kommentarer också välkomna.

Tycker du att vissa kommentarer syns direkt, medan andra tar ett tag innan de kommer upp, beror detta på att jag har kommentarsgranskning för nya kommentarer på inlägg som är gamla/äldre än 2 dagar. Det beror på att jag missade läsa om någon skrivit i ett äldre inlägg. På detta viset så missar jag inget :)