18 februari 2009

Vackra platser på vårt klot

För några år sedan var jag på rundresa i södra Frankrike.

Ett land som jag verkligen älskar. Naturen är oslagbar....

Uppe på ett berg ligger denna underbara by, med namn Moustiers Sainte Marie


Utsikten var underbar!!!!


Mysiga slitna fönsterluckor...


Underbara hustak!!!!


Lavendelfält så långt man såg.............



Mer lavendel....................



Så underbart att vandra runt i denna lilla lugna bergsby.



Mellan dessa två bergstoppar finns en stjärna upphängd i kedjor, tyvärr svårt att få med på bild om man inte har ett teleobjektiv.


Men där ser man det glimrar till på bilden. Sägnen säger att stjärnan hängdes upp av en riddare efter han blivit frigiven från fängelset, som en hyllning till sin hemby.


En underbar stenbro som jag stod länge på och såg på den underbara utsikten.


Mera lavendel............visst är det vackert!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad då Du skriver en liten kommentar.

Ställer Du en fråga, så svara jag här, så glöm inte kika in igen då.

Jag tycker det är skoj att se vem Du är så jag kan komma på besök i Din blogg, men givetvis är anonyma kommentarer också välkomna.

Tycker du att vissa kommentarer syns direkt, medan andra tar ett tag innan de kommer upp, beror detta på att jag har kommentarsgranskning för nya kommentarer på inlägg som är gamla/äldre än 2 dagar. Det beror på att jag missade läsa om någon skrivit i ett äldre inlägg. På detta viset så missar jag inget :)