27 november 2009

Vaccineringsdax!!!


Imorgon är det dax för mej att få mitt vaccin......


Men idag skulle en väninna till mej iväg och få sin spruta, jag följde med och hade med mej min yngsta dotter och hennes sambo.
Tänkte att kan jag få min redan idag så gärna för mej.....skönt med vila imorgon lördag istället.
Dottern och sambon kunde inte få sitt vaccin då deras åldersgrupp kallades, eftersom de var på semester.
Men det var inga problem alls att komma in, vi var ute i god tid och stod i kö som nummer 5 och då vi väl kom in så fanns 10 olika rum med 4 sköterskor i varje rum.
Ingen kommenterade varför jag kom för tidigt eller varför ungdommarna kom för sent.
Själva sprutan kändes inte ett dugg, varken sticket eller vätskan.
Sen fick man sitta i ett stort rum i 10 minuter där alla samlades efter sin vaccination.
Just nu 6 timmar efter sticket känner jag lite ömhet på överarmen, inga andra biverkningar så här långt iallafall

2 kommentarer:

  1. På tisdag ska jag gå...i musiksalen på ungarnas skola :)

    SvaraRadera
  2. Skönt att ha det gjort! Här i stan var det kaos förra veckan när vaccinet tog slut. Så helt plötsligt hade de öppet idag och då kom det inte många. Så det ropades till och med ut i högtalarna på köpcentret där jag jobbar att vem som helst får komma och ta spruta. Inga åldersregler. Så helt plötsligt är hela min familj (utom jag) vaccinerad och det för tidigt! Nu hoppas jag kunna få min spruta i veckan. /Anette

    SvaraRadera

Jag blir så glad då Du skriver en liten kommentar.

Ställer Du en fråga, så svara jag här, så glöm inte kika in igen då.

Jag tycker det är skoj att se vem Du är så jag kan komma på besök i Din blogg, men givetvis är anonyma kommentarer också välkomna.

Tycker du att vissa kommentarer syns direkt, medan andra tar ett tag innan de kommer upp, beror detta på att jag har kommentarsgranskning för nya kommentarer på inlägg som är gamla/äldre än 2 dagar. Det beror på att jag missade läsa om någon skrivit i ett äldre inlägg. På detta viset så missar jag inget :)