06 november 2009

Torsdag är soppedag...

Idag har jag lagat Gulaschsoppa till middag. 

Receptet kommer från Mat Tina och givetvis är det JÄTTEGOTT!!

Här kommer receptet ifall någon vill ha lite middagstips.

400gram Oxfärs
1 stor hackad gul lök
½ rotselleri tärnade
2 hackade Vitlöks klyftor
1 burk Krossade tomater
½ dl Tomatpuré
½ dl Kycklingfond
1½ liter Vatten
2 potatisar tärnade
1 msk Mejram
1 tsk Kummin
1 tsk Paprikapulver
1 röd Paprika i tärningar

Fräs den hackade löken i smör och lägg i större gryta, fräs sedan färsen och lägg även den i grytan. Häll på övriga indgredienser och låt koka tills potatisen är mjuk. Salta och peppara efter smak. Servera med gott bröd och lite creme fraiche på toppen på soppan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad då Du skriver en liten kommentar.

Ställer Du en fråga, så svara jag här, så glöm inte kika in igen då.

Jag tycker det är skoj att se vem Du är så jag kan komma på besök i Din blogg, men givetvis är anonyma kommentarer också välkomna.

Tycker du att vissa kommentarer syns direkt, medan andra tar ett tag innan de kommer upp, beror detta på att jag har kommentarsgranskning för nya kommentarer på inlägg som är gamla/äldre än 2 dagar. Det beror på att jag missade läsa om någon skrivit i ett äldre inlägg. På detta viset så missar jag inget :)