03 augusti 2009

5 timmars väntan....

...blev det idag på djursjukhuset!!!

Jag ringde tidigt i förmiddags för att boka en tid, och det fick jag på fredag...suck..men gamlefar har så ont.
Ja, men då kunde vi komma in om och hämta ett recept på smärtstillande....ok sagt och gjort, vi körde in....

Fler akuta fick gå före givetvis, det har man ju förståelse för. Man blir så ledsen då man ser hur de kommer in med hundar som har blivit bitna, har svårt att andas eller hög feber efter valpning igår.

Då är en haltande hund inget att jämnföra med.....

Nåväl till slut fick vi ju komma in, men gamlefar är inte speciellt medgörlig då det gäller undersökningar eller att man ska se på hans tassar. Så det fick bli en liten spruta med lite gott att sova på.
Snart snarkade han gott så vi kunde röntga hans tassar för att se så det inte var någon fraktur, men det var det inte.
Samtidigt med att han sov så bad jag att få låna en klotång och klippa klorna...men de var inte så långa, men det som är taget är ju....skönt....

Tassen rakades och då hittade vi problemet, en liten böld nere vid klofästet, en så kallad farunkulos, samt att hela tassen är svullen.
Stackars lille gossen.......förstår han har ont.

En ny spruta och sen var han vaken och igång igen med full aktivitet, tänk så snabbt det går att somna och lika fort att vakna.

Så nu ikväll har han fått sin medicin, instoppade i goda korvbitar....

Aptiten är det då inget fel på.

2 kommentarer:

  1. Skönt att det gick bra...Djursjukhuset är fantastiskt...tycker jag.

    SvaraRadera
  2. På djursjukhuset är det nog oftast full fart. Ester blev ju typiskt nog dålig på helgen och då har de stängt. Det är ju lite synd att de ska få lida några dagar extra bara för det.
    Men så bra att han fick hjälp och korvbitar är ju aldrig fel. Just nu är det medecin i köttbullar som gäller här, det är inte så dumt det heller!
    Synd att man inte kan göra så med barnen........det är ju alltid en "strid" att få i dom medecin...
    Ha det så gott. /Anette

    SvaraRadera

Jag blir så glad då Du skriver en liten kommentar.

Ställer Du en fråga, så svara jag här, så glöm inte kika in igen då.

Jag tycker det är skoj att se vem Du är så jag kan komma på besök i Din blogg, men givetvis är anonyma kommentarer också välkomna.

Tycker du att vissa kommentarer syns direkt, medan andra tar ett tag innan de kommer upp, beror detta på att jag har kommentarsgranskning för nya kommentarer på inlägg som är gamla/äldre än 2 dagar. Det beror på att jag missade läsa om någon skrivit i ett äldre inlägg. På detta viset så missar jag inget :)