11 juli 2009

Rödbets stuvning...


...låter det gott???

Jo, det var faktiskt jättegott.

Idag var vi på grönsaksinköp på torget och skulle köpa färska rödbetor. Av kvinnan i ståndet fick vi tipset att stuva blasten som man gör med spenat.

Sagt och gjort.....

Vi hem och fram med stekpannan.........

Här kommer receptet:

En rejäl knippe Rödbetsblast
1 lök, röd eller gul spelar ingen roll, vi hade färsk lök så vi använde blasten med.
1 stor vitlöksklyfta
grädde
salt och peppar
smör till stekning

Skölj rödbetsblasten ordentligt så du får bort allt grus, hacka det, behöver inte vara så fint. Hacka löken och blasten. Riv vitlöken. Fräs grönsakerna i smör och tillsätt lite grädde, salta och peppra.

Servera till kött eller blanda ihop med pasta.

Mums!!!

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Måste nog prova det där.
    ska till torget snart.

    Härlig lanthandel. Tänk vad saker man kunde få tag i förr i en och samma butik.
    Ha nu en strålande söndag.
    Kramen Synne.

    SvaraRadera
  2. Hade nog inte själv kommit mej för att prova...det låter gott iallafall...och rödbetor är ju jättegott så varför inte...

    SvaraRadera

Jag blir så glad då Du skriver en liten kommentar.

Ställer Du en fråga, så svara jag här, så glöm inte kika in igen då.

Jag tycker det är skoj att se vem Du är så jag kan komma på besök i Din blogg, men givetvis är anonyma kommentarer också välkomna.

Tycker du att vissa kommentarer syns direkt, medan andra tar ett tag innan de kommer upp, beror detta på att jag har kommentarsgranskning för nya kommentarer på inlägg som är gamla/äldre än 2 dagar. Det beror på att jag missade läsa om någon skrivit i ett äldre inlägg. På detta viset så missar jag inget :)