07 januari 2009

Redan kväll och snart dax att börja med middagen

Vad fort dagen springer på.
Trodde jag skulle hinna göra massa under den ljusa tiden, men jag får väl fortsätta imorgon......

Sitter och funderar på vilken middag jag ska laga ikväll.
Mannen min har inte kommit hem från jobb ännu och det dröjer nog ett par timmar till kan jag tro.

Jag har en paket med lövbiff i kylen som jag ska ta o göra rullader av.

Här kommer receptet.

Supergoda rullader

Lövbiff
Baconskivor
Hackad gul lök
Persilja

Lägg en baconskiva, lök och persilja på varje lövbiff och rulla ihop till en rulland och fäst med tandpetare.

Rött vin
Tomatpure
Buljongtärning
Vitlök
Salt, peppar
Vispgrädde eller creme fraiche
Svart vinbärsgelé

Häll vin, tomatpure, buljong och riven vitlök i en gryta och koka upp. Lägg ner rulladerna och låt koka tills de är möra, tar nog en 45 minuter.
Krydda med salt och peppar, och rör i vispgrädde eller creme fraiche samt några skedar svart vinbärsgelé som får smälta ner i såsen.

Servera med potatis eller ris och en härlig sallad.


Ljuvligt gott.....

Smaklig spis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad då Du skriver en liten kommentar.

Ställer Du en fråga, så svara jag här, så glöm inte kika in igen då.

Jag tycker det är skoj att se vem Du är så jag kan komma på besök i Din blogg, men givetvis är anonyma kommentarer också välkomna.

Tycker du att vissa kommentarer syns direkt, medan andra tar ett tag innan de kommer upp, beror detta på att jag har kommentarsgranskning för nya kommentarer på inlägg som är gamla/äldre än 2 dagar. Det beror på att jag missade läsa om någon skrivit i ett äldre inlägg. På detta viset så missar jag inget :)