22 januari 2009

Nu har jag....


Smält alla intryck av mässan som jag var på.
Tänk att det kan ta så lång tid att lägga rätt allt i hjärnan, eller så är det jag som är såååå lååååångsam.

Så kul att få sett alla nya läckra inredningsdetaljer som kommer i vår och sommar, tänk så mycket det finns och till allt detta finns det köpare. Är inte folks hem fulla snart??

Allt från omslagspapper, band och rosetter till blomsterkrukor, dukar, prydnadssaker, gardiner och möbler.

En hel del vackra smycken fanns också att beskåda.

Färgerna till våren då det gäller inredningsdetaljer går i knalliga färger som orange, limegrön, lila, turkos och vitt och svart också givetvis.
Mycket metall fortfarande, stora vaser och krukor ska det vara.
Kuddar i grått och turkos.

Mycket lantligt är fortfarande modernt. Så snyggt tycker jag men då får man ju bo på landet tycker jag.

Smycken ska vara stora, gärna med kedjor i silver och stora klockor med grova länkar.

Barnen ska leka med träleksaker, där fanns allt från träjärnvägen till stora "gunghästar" som föreställde sportbilar och motorcyklar.

Att promenera på en sådan mässa som Formex tar på krafterna och efter 8 timmar där så är man TRÖTT, både i huvudet och framförallt i benen.
Så då var det underbart att få kasta sej på sängen en stund för vila, för sen skulle vi dra ut på stan.
Vi hade bestämt med två goa kompisar att vi skulle ses och äta och snacka bort ett par timmar.
A hämtade oss med bil vid hotelet coh så körde vi in på Södermalm och träffade R, vi åt på Söderkisen, ett trevligt kvartersställe med god mat.

Tiden går ju så fort då man har kul och snart var det dags att söka upp kudden och få lite vila.
Tillbaka på rummet så somnade vi nog ganska så snart.

Söndag förmiddag tog vi ytterligare en runda på mässan för att kolla in den hallen som vi inte hann med på lördagen, innan det bar iväg hemmåt igen.......8 timmars bilresa ner mot södern och regnet som mötte oss vid Skånegränsen.

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar skål!!! Älskar färgen! :D

    SvaraRadera
  2. Nu är jag inne här igen :D

    Kolla in i min blogg....har en sak till dig där.

    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad då Du skriver en liten kommentar.

Ställer Du en fråga, så svara jag här, så glöm inte kika in igen då.

Jag tycker det är skoj att se vem Du är så jag kan komma på besök i Din blogg, men givetvis är anonyma kommentarer också välkomna.

Tycker du att vissa kommentarer syns direkt, medan andra tar ett tag innan de kommer upp, beror detta på att jag har kommentarsgranskning för nya kommentarer på inlägg som är gamla/äldre än 2 dagar. Det beror på att jag missade läsa om någon skrivit i ett äldre inlägg. På detta viset så missar jag inget :)