15 januari 2010

Tokigheter.......

Vår äldsta hund är snart 12 år, en go kille som hade mycket bus för sej då han var ung.
En riktig rymmare var han, så fort det fanns tillfälle så stack han.
Vi har jagat honom många gånger till fots, på cykel och på moped. Vissa gånger har vi fått tag i honom "snabbt" och andra gånger har det tagit timmar. Han har givetvis då jagat harar och kaniner, men man är ju rädd att han ska springa ut på stora gator och vägar och bli skadad.
Vi har alltid kämpat på hundkurserna då han va unghund med lydnad och inkallning, och jobbar ju givetvis fortfarande med det.
Men han har alltid varit en herre som gör som han vill. Han är ju en hund som ska jaga och kunna jobba själv, men till vardags vill man ju ha liiite pli också.
Ja vid detta laget har vi lärt oss hur han fungerar....

Men han har en verkligt tokig idé.
Han ska bara dricka i trädgården, absolut INTE inne....
Nejdå, in och ut under hela kvällen. Inte nog med det...varje natt vid 2 halv 3 så ska han OCKSÅ ut....

Det är som ett litet barn som ropar på en...
Han ger sej inte heller förän han fått komma ut och ta sej en slurk.
Det ska ju tilläggas att det finns nytt och fräscht vatten inne också.
Men härom natten fick jag nog...
Han satt i trappan och gnällde och halvskällde...
Jag in på toan, fick tag i det första bästa som fanns att fylla vatten i, så jag kranade kallt vatten i tandborstglaset och ställde det vid trappan ner.
Då jag närmade mej så sprang han ner för han trodde ju jag skulle komma efter.
Då jag lagt mej igen så hörde jag honom i trappan igen och det där gnället som betyder..snälla släpp ut mej så jag får dricka...
Men då han kommit upp så kände han väl att där stod vatten för han började dricka, haha lille gubben....
Då jag gick upp på morgonen var glaset tomt.
Kvällen efter så fyllde jag glaset igen och allt var tyst och lugnt hela natten, och givetvis var glaset tomt på morgonen.

Så nu får vi ha en skål vatten uppe också......

Vad gör man inte för sina fyrfota vänner?



1 kommentar:

Jag blir så glad då Du skriver en liten kommentar.

Ställer Du en fråga, så svara jag här, så glöm inte kika in igen då.

Jag tycker det är skoj att se vem Du är så jag kan komma på besök i Din blogg, men givetvis är anonyma kommentarer också välkomna.

Tycker du att vissa kommentarer syns direkt, medan andra tar ett tag innan de kommer upp, beror detta på att jag har kommentarsgranskning för nya kommentarer på inlägg som är gamla/äldre än 2 dagar. Det beror på att jag missade läsa om någon skrivit i ett äldre inlägg. På detta viset så missar jag inget :)