30 december 2009

Vi stänger dörren för detta året med en god middag....

Normalt brukar vi sedan 20 år fira vårt nya år med våra närmaste vänner. Vi är ett stort gäng på 10 par som alltid håller samman och festar på nyår. Då barnen var små var vi ju ännu fler....
Men iår blir det inte så....

Ett av paren är i Canada och besöker sin dotter som studerar där, och två av paren ska åka till Thailand den 1 januari respektive 3 januari.

Så iår ska mannen och jag fira nyår på tu man hand . Jag funderade länge på vad vi skulle äta för gott och nu har vi bestämt oss för....

Förrätt: Hummer
Huvudrätt: Oxfile med bakad eller hasselbackspotatis, vitlökssmör och en god sallad, eventuellt lite hemgjord bearnaisesås också.
Dessert: Fikon i Cognac och en gräddklick

Att dricka tar vi något gott Masi vin och lite bubbel vid tolvslaget.


Jag vill tacka Er alla för ni tittat in här under det gångna året, och för alla era goa kommentarer.

Ni är bäst!!!

Nu vill jag önska Er alla ett GOTT NYTT ÅR så ses vi då vi öppnar dörren för det nya året....

4 kommentarer:

  1. Det låter som en smarrig nyårsmiddag!

    SvaraRadera
  2. Mums!

    Var hos Möllers kött i Trelleborg idag och handlade ryggbiffar till oss. Vi ska också vara hemma lilla la familia bara och mysa. Känns rätt skönt efter en relativt hektisk julvecka med diverse släkt besök och kalas.

    Gott Nytt År!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hummer ska vi inte ha men något kött med god potatis och sås....vi är också hemma och firar, lugnt.
    Gott nytt år.

    SvaraRadera
  4. Det låter ju gott - minus hummern förstås :-) Jag är ingen skaldjursälskare......Igår skjutsade vi hem äldste sonen till Norrköping och passade på att gå på restaurang allihop. Det är en fröjd att se hur två av sönerna njuter av sin mat. T han tog plankstek.......det är det bästa han vet! Själv åt jag en god ceasarsallad med grillad kycklingfilé och vitlöksbröd. Mums!
    Ha en trevlig kväll. Ett stilla nyår på tu man hand låter trevligt, men det ligger väl några år bort för oss ;-) Kram!

    SvaraRadera

Jag blir så glad då Du skriver en liten kommentar.

Ställer Du en fråga, så svara jag här, så glöm inte kika in igen då.

Jag tycker det är skoj att se vem Du är så jag kan komma på besök i Din blogg, men givetvis är anonyma kommentarer också välkomna.

Tycker du att vissa kommentarer syns direkt, medan andra tar ett tag innan de kommer upp, beror detta på att jag har kommentarsgranskning för nya kommentarer på inlägg som är gamla/äldre än 2 dagar. Det beror på att jag missade läsa om någon skrivit i ett äldre inlägg. På detta viset så missar jag inget :)