17 december 2009

Varför blir vissa dagar som de blir???

Jisses vänner, som ni skrivit idag, nu har jag MASSOR med fina bloggar att läsa i ikväll.

Ska försöka kommentera lite hos er alla.

Dagen blev inte alls som den var planerad...först startade den med att bilen nästan var översnöad, och kall var den också att få bort..brrr..

Jag brukar ha en borste inne i bilen som jag har just för att få bort snön, men hur smart var det då?? Skulle jag öppna dörren nu med all snön, så skulle ju all snö komma in i bilen...

In i garaget o försökte finna något att borsta med...icke hittade jag någon borste där inte...
Isig i fingrarna var jag nu och började svära lite smått för jag började ju få bråttom nu...

Hm...vad göra??
In i huset med snöiga skor, här hanns inte ta av dem och in i grovköket för att ta den stora borsten (sådan med långt skaft som tillhör sopskyffeln)
Ut igen och borstade både här och där. Som tur var så hade mannen i huset skottat så jag slapp skotta bakom bilen iallafall. Slängde in borsten bakom förarsätet.

Snön var borta från bilen, men rutorna var isiga......phu...skrap..skrap..till slut kom jag iväg iallafall.

Man fick ju köra lite försiktigt och bromsa i tid för gatorna var inte plogade...tog en genväg som visade sej vara en senväg då det var vägarbete...suck..

Till slut var jag i allafall framme..parkerade o skulle betala parkeringsavgiften, drog mitt kort och skulle trycka på knappen...men vad fals!!! den va intryckt och kom inte ut igen....fick trycka avbryt, tog upp mobilen och ringde till parkeringsbolaget, tänkte jag kanske skulle slippa att betala avgiften, mer att få en sifferkombination att lägga vid vindrutan. Nej ingen svarade då de hade många som ringde, utan de sa bara att jag skulle tala in på deras telefonsvarare vad felet på automaten var och leta upp en annan automat och betala i den...suck..
Spejade runt men såg inga fler automater, och ingen tid fanns heller att springa runt för att leta.
In igen i bilen och valde ett annat ställe att parkera..tur det fanns platser..
Resten av dagen har bara gått bra och det får man ju tacka för.

Solen har strålat från en klar himmel. Det var härligt!

Några bilder har jag inte hunnit ta ute idag dock.

3 kommentarer:

  1. jaha du.......du hade en SÅN dag! Vissa dagar önskar man att man aldrig hade gått upp eller hur?! Hoppas den slutar bättre än den började! Kram Anette

    SvaraRadera
  2. ....usch ja...såna dagar kan man vara utan.
    Men efter regn kommer solsken ;) ;)

    SvaraRadera

Jag blir så glad då Du skriver en liten kommentar.

Ställer Du en fråga, så svara jag här, så glöm inte kika in igen då.

Jag tycker det är skoj att se vem Du är så jag kan komma på besök i Din blogg, men givetvis är anonyma kommentarer också välkomna.

Tycker du att vissa kommentarer syns direkt, medan andra tar ett tag innan de kommer upp, beror detta på att jag har kommentarsgranskning för nya kommentarer på inlägg som är gamla/äldre än 2 dagar. Det beror på att jag missade läsa om någon skrivit i ett äldre inlägg. På detta viset så missar jag inget :)