06 juni 2009

Veckan som gått...

Har varit full av skoj aktiviteter.

Givetvis studentfesterna man varit på och sedan alla utflykter med vårt utlänska besök.

Vi i kompiskretsen har beslutat att VI nästa år ska ta studenten IGEN, bara för att få uppleva detta festande och firande igen........nej skämt å sido....det kanske är så att vi börjar känna oss lite gamla nu då alla våra barn snart har gått ut gymnasiet.

Utflykterna gick bla till Österlen och Ale stenar i Kåseberga, en fantastisk plats ute vid havet.







Vi köpte fisk i olika sorter, smaker och inläggningar i fiskhandeln i hamnen i Kåseberga.
Vissa var mer populära i smaken och andra inte, men vårt besök smakade på allt. Det var väldigt exotiskt tyckte hon.

Vi jagade slott och herresäten också, det finns ju en del att välja på, det skulle helst vara med torn......


Marsvinsholms slott


Bollerups borg


Tosterups slott


Med sin vallgrav



Glimmingehus



Till slut hamnade vi i Kivik och Äpplets hus, innan vi styrde kosan hemåt igen efter en lång dag.

Idag blir det Köpenhamn som får ett besök innan M åker tillbaka till sitt hemland.

Sayonara

2 kommentarer:

  1. Vi var på Glimmingehus idag! Kika i bloggen... :)

    SvaraRadera
  2. Hej tack för titten hos mig, kul att få en ny besökare som ger en kommentar. Du har en mysig blogg, kul att läsa om lite av varje. Skåneutflyken lät trevlig, vi gjorde ungefär en sådan tur för ett par år sedan. Synd att det regnade så mycket den veckan:-(
    Vi ska på bröllop utanför Lund i sommar, så jag vill gärna stanna lite till för att besöka mysiga platser. Ale stenar är häftigt!
    Ha det bra!
    Susanne

    SvaraRadera

Jag blir så glad då Du skriver en liten kommentar.

Ställer Du en fråga, så svara jag här, så glöm inte kika in igen då.

Jag tycker det är skoj att se vem Du är så jag kan komma på besök i Din blogg, men givetvis är anonyma kommentarer också välkomna.

Tycker du att vissa kommentarer syns direkt, medan andra tar ett tag innan de kommer upp, beror detta på att jag har kommentarsgranskning för nya kommentarer på inlägg som är gamla/äldre än 2 dagar. Det beror på att jag missade läsa om någon skrivit i ett äldre inlägg. På detta viset så missar jag inget :)