25 juni 2009

Dagens middag.........

....är ett tag sedan jag skrev om här.......

Mannen har ju semester och han ville laga........ja inte mej emot sa jag snabbt...hehe

Han in i köket o rotar i skåp och lådor, medan jag sitter kvar i solstolen och njuter...varför har han inte semester varje dag tänker jag....

Efter en stund hör jag hur det hackas och fräser i köket, en doft av vitlök sprider sej ut i trädgården....mums det doftade gott!!!

Efter mycket slammer där inne kommer han ut med vars en tallrik.....

Här kommer receptet....

Pasta Putanesca

0,5 dl sardeller ca 1 burk hoprullade eller fileer
4 klyftor vitlök
1 gul lök
1/2 dl olivolja
1 pkt krossade tomater
2 tsk kapris
några droppar tabasco
1 dl goda svarta oliver med kärna, gärna kalamata
1,5 dl eller 1 burk kokta svarta bönor
2 msk hackad persilja (valfritt)
Salt och svartpeppar
Pasta ex. gnocchi, fussili eller spagetti

Till detta hade vi stekt kotlett.

Jättegott!!!!

1 kommentar:

  1. Ernst har jag alldeles glömt bort...Vi hade picnic i blåsten....tills regnet kom.
    Nu har jag fått ordning på awarden;)
    Kul att man kan lära sig nåt nytt...mannen är dataexpert(på riktigt alltså) så honom kan man inte be om hjälp, för det slutar med att han gör det åt mig och det utan att jag fattar hur...

    SvaraRadera

Jag blir så glad då Du skriver en liten kommentar.

Ställer Du en fråga, så svara jag här, så glöm inte kika in igen då.

Jag tycker det är skoj att se vem Du är så jag kan komma på besök i Din blogg, men givetvis är anonyma kommentarer också välkomna.

Tycker du att vissa kommentarer syns direkt, medan andra tar ett tag innan de kommer upp, beror detta på att jag har kommentarsgranskning för nya kommentarer på inlägg som är gamla/äldre än 2 dagar. Det beror på att jag missade läsa om någon skrivit i ett äldre inlägg. På detta viset så missar jag inget :)