12 maj 2009

Usch...och tvi....

Jag avskyr dessa myror som varje vår invaderar vårt hus. Det hjälper inte hur mycket man än sätter "dosor". Det verkar ju inte alls vara något gott i dem.

Nåväl....de e ju inte precis en hel mystack som kommer in, men näst intill tycker jag. Alldeles för många iallafall.

Förr kunde man ju ringa Anticimex och de kom och sprutade, men det har de ju slutat med, synd tycker jag.
Jo, klart jag förstår ju att det som de spred ut inte var det mest miljövänliga precis. Men något måste ju till för att få bort de otäcka djuren.

Undrar om det forskas på de här vad myror gillar och vad man skulle kunna locka dem till.

Jag har ju hört om en del metoder man kan ta till tex. hälla kokande vatten i deras stackar, men då måste man ju veta vart de finns.
Jag tror de som vandrar in till oss håller till under plattorna på altanen, och där blir det ju svårt att hälla kokande vatten..........suck...

Idag har jag nog mosat ett 50-tal.............

Jakten får väl fortsätta!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad då Du skriver en liten kommentar.

Ställer Du en fråga, så svara jag här, så glöm inte kika in igen då.

Jag tycker det är skoj att se vem Du är så jag kan komma på besök i Din blogg, men givetvis är anonyma kommentarer också välkomna.

Tycker du att vissa kommentarer syns direkt, medan andra tar ett tag innan de kommer upp, beror detta på att jag har kommentarsgranskning för nya kommentarer på inlägg som är gamla/äldre än 2 dagar. Det beror på att jag missade läsa om någon skrivit i ett äldre inlägg. På detta viset så missar jag inget :)