25 januari 2009

Söndag och lite funderingar

Fyy... vad helgen springer iväg. Vad har man hunnit göra på sin fritid egentligen?? Inte är det mycket denna helgen tycker jag.

Var på IKEA en sväng igår eftermiddag med äldsta dottern, hon skulle köpa lite till sitt lilla hem.
Jag var duktig... jag köpte INGENTING.

Den siste tiden har jag faktiskt haft köpstopp. Då barnen flyttade till eget bo så bestämde vi att nu ska det rensas och kastas. Inget nytt ska köpas förän vi har fått ordning i alla skrymslen och vrår.

Ja...vad har mer hänt denna helgen då????

Några maskiner tvätt har tvättats, lite dammsugning och så har jag läst den bok som jag håller på med.



Den hemlige kocken av Mats-Erik Nilsson

Den handlar om det stora matfusket som bedrivs av livsmedelsfabrikanterna.
Ruggig och chockerande läsning faktiskt.
Men en mycket bra bok som jag varmt rekommenderar. Det har resulterat i att jag är väldigt uppmärksam då jag handlar på tillsattsämnen som står som E-nummer. Läs den här boken, den kommer verkligen få er att tänka till och se lite annorlunda på maten ni stoppar i munnen.

På tal om mat.....

Nu kurrar det i magen, återkommer senare........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad då Du skriver en liten kommentar.

Ställer Du en fråga, så svara jag här, så glöm inte kika in igen då.

Jag tycker det är skoj att se vem Du är så jag kan komma på besök i Din blogg, men givetvis är anonyma kommentarer också välkomna.

Tycker du att vissa kommentarer syns direkt, medan andra tar ett tag innan de kommer upp, beror detta på att jag har kommentarsgranskning för nya kommentarer på inlägg som är gamla/äldre än 2 dagar. Det beror på att jag missade läsa om någon skrivit i ett äldre inlägg. På detta viset så missar jag inget :)