06 januari 2009

Jag sitter här och längtar

Att få ut och resa.

Helst av allt skulle jag nu vilja åka till solen och värmen, precis var som, bara min frusna kropp får lite värmen, brrrrrr........ idag har vi inte så kallt iofs som det var igårkväll, då stod termometern på -11.9 huvaligen, det kanske inte låter så kallt för er som bor i norra Sverige, men här i Skåne där jag bor är det kallt. Det blåser ju nästan alltid här och då blir -11.9 som -30.

Nej åter till min längtan.........

Jag vill se lite nya spännande platser och uppleva saker och känna nya dofter.

Jag har varit ute och rest till en del trevliga platser, men mitt absoluta favoritställe är Toscana i Italien och Provence i Frankrike.
Där råder ett sådant lugn, precis som jag vill ha det.
Att det sen är vackert där, det gör ju inte heller något.


Florence vackra bro, med sin affärsgata.


Enligt mej är San Gimigano den vackraste staden, jag älskar bara dessa tak, med sneda vinga takpannor ligger de där på taken och är så charmiga.

Nej minsann......NU MÅSTE DE BLI EN RESA TILL ITALIEN TILL VÅREN

Jag sitter ju här och trissar upp mej och längtar så till den milda grad nu.....

Nej! nu ska jag fixa mej en capuccino...

Ciao